یک لیست کامل برای اینکه کارهای خانه را سریع تر انجام دهید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

اگرچه کارهای زیادی در لیست "کارهایی که باید انجام دهید" وجود دارد ، اما احتمالاً در لیست "کارهایی که می خواهید انجام دهید" وجود ندارد. بنابراین آنها را به تعویق می اندازید و سپس احساس گناه می کنید. شاید شما نیازی به احساس خیلی بد ندارید زیرا ممکن است فقط کارهای اضافی برای خود بسازید. بعضی از کارها فقط یک بار در سال نیاز به توجه دارند. با گسترش کار ، احساس موفقیت می کنید ، خانه خود را زیبا جلوه می دهید و اوقات فراغت بیشتری خواهید داشت.

 

 

01
از 10
پرده ها ، پرده ها و سایه ها
پرده های بژ
تصاویر فضانورد / تصاویر Caiaimages / گتی ایماژ
پرده ها ، پرده ها و سایه ها حتی اگر به صورت عمودی آویزان باشند ، هنوز گرد و غبار موجود در هوا و مولکول های بو را به خود جلب می کنند و باید یک بار در سال تمیز شوند. پرده ها در مناطق آماده سازی غذا ممکن است بقایای روغنی داشته باشند و پرده های حمام اغلب قطرات اسپری مو و سایر مواد آرایشی را می گیرند.

وقتی پارچه را پایین می آورید ، پانل ها را برای دستورالعمل مراقبت بررسی کنید. همچنین زمان خوبی برای غبارگیری میله ها و سایر سخت افزارها است. برای از بین بردن لکه ها یا بوهای شدید ، اکثر پارچه های پوشیده شده باید خشک تمیز شوند. اگر فقط گرد و غبار است ، آنها را در خشک کن لباس روی Air Only Cycle بریزید تا تازه شوند. پس از استفاده مجدد از پرده ها ، از بخار شوی لباس برای از بین بردن چین و چروک پوست استفاده کنید.

اکثر پرده ها را می توان طبق دستورالعمل های برچسب مراقبت شستشو داد. از حرارت بیش از حد زیاد در خشک کن خودداری کنید و آن را در حالی که هنوز کمی مرطوب است برای اتو کشیدن یا بازسازی استفاده کنید.

برای از بین بردن گرد و غبار از والان ها و سایه های ثابت ، به سادگی از اتصالات تودوزی روی خلا your خود استفاده کنید تا از تمام سطوح عبور کند. همچنین می توانید از یک گردگیر یا پارچه میکروفیبر برای پاک کردن هر طرف سایه های ثابت یا قابل جابجایی استفاده کنید.

متأسفانه ، به دلیل شیب های افقی ، پرده ها باید به طور مكرر ، حداقل ماهانه ، گردگیری شوند.

02
از 10
ناودان های خانه
ناودانها را تمیز کنید
DreamPictures / VStock / تصاویر ترکیبی / گتی ایماژ
گرفتگی ناودان باعث آسیب رطوبت به لبه های سقف ، سقف ها و حتی نشت داخلی می شود. بهترین زمان برای تمیز کردن ناودان ها بعد از ریزش همه برگها در پاییز است. متأسفانه ، اگر تعداد زیادی درخت کاج و همیشه سبز داشته باشید ، آنها تمایل به سوزن انداختن در طول سال دارند و ممکن است مجبور شوید بیشتر اوقات ناودان ها را تمیز کنید یا محافظ های ناودانی نصب کنید که بقایای آن را منحرف کند.

اگر خودتان این کار را انجام می دهید ، از یک نردبان محکم و یک کمک دهنده برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید. یا ، به سادگی با یک سرویس تماس بگیرید تا از عهده کارهای روزمره برآیید.

03
از 10
شومینه و دودکش
شومینه خاکستر
جیل فری / لحظه باز / گتی ایماژ
پس از گذشت زمستان ، زمان آن فرا رسیده است که شومینه ها به ویژه شومینه های گازی را تمیز و تمیز کنید. وقتی مطمئن شدید که زغال سنگ در شومینه های چوبی سوز است ، از خلا مغازه برای پاک کردن خاکستر استفاده کنید. قسمت داخلی شومینه ، آندیرون ها و سایر ابزارهای شومینه باید با محلول سرکه سفید مقطر و آب برای از بین بردن بوی دود پاک شود و دمپر بسته شود.

همچنین زمان مناسب برای تعیین وقت ملاقات با دستگاه شستشوی دودکش برای از بین بردن دوده از دودکش و بررسی انسداد در دودکش است.

04
از 10
مبلمان فضای باز
مبلمان فضای باز
Marje / E + / گتی ایماژ
در صورت پاک کردن لکه های بالش و کوسن های پارچه ای ، مبلمان فضای باز را می توان سالیانه کاملاً تمیز کرد. بهترین زمان برای تمیز کردن کلی اوایل بهار است که مبلمان را از انبار خارج می کنید.

قاب های چوب خیزران ، پلاستیک و چوب را می توان با پاک کردن محلول دو قاشق چای خوری مواد شوینده مایع ظرف و دو فنجان آب گرم تمیز کرد. روی هر نوع لکه ای که به سختی پاک شود ، از برس نرم استفاده کنید. با اسپری سریع آب از شلنگ کار را تمام کنید. یک روز آفتابی انتخاب کنید و مبلمان به سرعت خشک می شوند.

کوسن های پارچه ای را با جاروبرقی پاک کنید و هرگونه لکه را پاک کنید. فراموش نکنید که به چتر پاسیوی خود کمی توجه کنید تا برای هوای گرم آماده شود.





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: